Als je leerdoelen gekoppeld hebt aan toetsvragen krijg je na iedere afgenomen toets een overzicht van het kennisniveau voor elk leerdoel en van elke leerling.
Voor algemene uitleg over Analyse, klik hier.
U gaat in het menu naar ‘Toetsing’ en kiest de tegel ‘Nakijken’ of de tegel 'Becijferd'. U ziet hier een lijst van toetsen. Open een toets door op het map icoontje te klikken. U krijgt nu een overzicht van gegevens van de betreffende toetsafname. Onderaan het scherm ziet u de analyse van de leerdoelen (mits er minstens één vraag een leerdoel gekoppeld heeft).
Bekijk de afbeelding hieronder voor een voorbeeld hoe deze analyse eruit kan zien.
Afbeelding: Overzichtsscherm ‘Leerdoelen Analyse” met P-waardes
Ieder leerdoel kan afzonderlijk opengeklapt worden om de prestaties van individuele leerlingen terug te zien bij dat leerdoel. De balk naast het leerdoel geeft het gemiddelde van de klas aan.Afbeelding: Overzichtsscherm ‘Leerdoelen Analyse” met P-waardes, per leerdoel uitgeklapt
Hieronder meer uitleg van de bovenstaande afbeelding:
- Hier ziet u de gegevens van de studenten;
- Het hoofdleerdoel kunt u hier zien van de gehele klas en per leerling;
- De subleerdoelen zijn apart te vinden voor de gehele klas en per leerling;
- Hier ziet u het aantal vragen per leerdoel;
- Een legenda dat uitleg geeft over de kleurenschema van de P-waardes;
De P-waarde komt als getal in de balk, de kleur van de balk geeft aan of de p-waarde acceptabel is of zorgwekkend. De lengte van de balk geeft aan hoe vaak deze in deze toets terugkomt. Door de P-waardes van studenten overzichtelijk onder elkaar te zetten krijgt u snel inzicht hoe uw klas presteert per leerdoel. U kunt nu eenvoudig differentiëren in de klas bij een volgende lesactiviteit of huiswerkopdracht. Deze middelen helpen u om snel en eenvoudig inzicht te krijgen. Voor algemene uitleg over P-waarde, klik hier.
We begrijpen heel goed dat een overvloed aan data een averechts effect kan hebben op de werking van een analyse. De intuïtiviteit en bruikbaarheid van Test-Correct hebben wij de hoogste prioriteit gegeven bij de ontwikkeling ervan. Dit betekent dat wij keuzes hebben gemaakt in wat wij wel en wat wij niet laten zien aan de gebruiker. De hoeveelheid en verscheidenheid aan data die wij verzamelen is echter enorm. Bent u van mening dat een cruciale analyse ontbreekt in Test-Correct dan horen wij dat graag! Immers is Test-Correct door en voor docenten ontwikkeld, daar hoort u dus ook bij. Klik HIER om naar de ideeënbus te gaan.