Virusscanner blokkeert de Test-Correct applicatie

Soms geeft een virusscanner een onjuiste waarschuwing, waarna de Test-Correct applicatie niet meer werkt of waardoor je hem niet kunt installeren. Zo herstel je de app.

Als je als leerling gebruikt maakt van een virusscanner samen met onze app dan kan deze soms een melding geven over de Test-Correct applicatie. Deze melding is niet juist. Het is een zogenaamde ‘False positive’. Test-Correct is een programma dat tijdens het maken van een toets registreert of je bepaalde handelingen uitvoert op je computer om bijvoorbeeld spieken, googelen naar de antwoorden of het kopiëren en plakken van stukken tekst uit je tekstverwerker tegen te gaan. Als je zo’n handeling uitvoert krijgt je docent of de surveillant van de toets hiervan een melding.

Het komt soms voor dat je antivirus programma de anti-fraude functie van Test-Correct nog niet herkent en daardoor de installatie of uitvoer van de toets-applicatie blokkeert.

Als je als student hiertegen aan loopt kun je twee dingen doen:

  1. Zet de virusscanner uit of op pauze;
  2. Stel een uitzonderingsregel in.

In onderstaand schema vind je de link naar instructies van jouw virusscanner, voor beide opties.

 

Uitschakelen of op pauze

Uitzonderingsregel

Bitdefender

Klik hier

Klik hier

Norton Antivirus

Klik hier 

Klik hier

F-Secure / Deepguard

Klik hier 

Klik hier

Kaspersky

Klik hier 

Klik hier

McAfee

Klik hier

Klik hier

Windows

Klik hier

Klik hier

Avira Antivirus

Klik hier

Klik hier

Staat jouw virusscanner er niet tussen?

Gebruik je een andere virusscanner en ervaar je problemen met Test-Correct? Neem dan contact op met ons Support Team via support@test-correct.nl of 010 – 7 171 171.