De Macbook app geeft een wit scherm. Wat moet ik doen?

Vervelend dat je hier tegenaan loopt. Een geheel wit scherm duidt op een connectieprobleem tussen het device en het Test-Correct platform. Hieronder vind je een eenvoudig 3-stappenplan.

  1. Controleer de internet-verbinding:
    • Kan vanaf de Macbook, wanneer de Test-Correct app is uitgeschakeld, een publieke websites (bijv. google.com of nu.nl) bereikt worden? Ga alleen dan naar stap 2.
  2. Controleer de versie van MacOS op de Macbook met het witte scherm:

    • MacOS 15.1 lost vrijwel alle 'wit scherm' problemen op. Staat MacOS 15.1 al geïstalleerd op de Macbook? Ga alleen in dat geval naar stap 3.

  3. De leerling heeft een Firewall, Antivirus of Schermtijd restrictie actief dat de Test-Correct app isoleert:
    • Schakel de Firewall en/of Antivirus tijdelijk uit of pas de schermtijd beperkingen uit om daarna de Test-Correct app op te starten.