Hoe kan ik een bug melden?

Vervelend dat je tegen een bug aangelopen bent. We zien graag de gegevens tegemoet. Lees hieronder wat we precies van je nodig hebben.

Belangrijk: Hoe meer informatie wij ontvangen hoe beter wij het probleem kunnen identificeren en dus hoe sneller we het kunnen oplossen! Mail alle onderstaande gegevens en bijlages naar: support@test-correct.nl.

Deze gegevens hebben wij minimaal nodig om de bug in behandeling te nemen:

  • Het mailadres van het docentaccount dat wordt gebruikt (docent/surveillant/examencoördinator)
  • De titel van de toets (en indien afgenomen met welke klas en op welke datum het is afgenomen).
  • Eventuele gegevens van de betrokken leerling(en), namen van de leerlingen en het besturingssysteem* waarmee zij werken zijn in eerste instantie voldoende. Het kan zijn dat we hier verder op door moeten vragen. Om dit te voorkomen kan je ook direct de logbestanden meesturen. Zie het kopje hieronder. 
  • Een omschrijving op welke pagina je je bevond, welke handeling je deed met welke verwachting en wat er precies mis ging. 
  • Jouw toestemming om via onze achterdeur mee te kijken op jouw account. 

Dingen die ons helpen het probleem sneller te identificeren en je onze support/techniekafdeling heel gelukkig mee maakt:

  • Logbestanden van het apparaat van de leerling(en) waarbij het misging. Hier lees je hoe je deze kan vinden. (Als ze allemaal dezelfde melding kregen, dan is één logbestand voldoende. Betroffen het verschillende problemen, dan zien we graag meerdere logs tegemoet.)
  • foto's / video's waarop hetgeen dat je beschrijft zichtbaar is. 

Deze gegevens mail je naar support@test-correct.nl.


*Dit kan één van de volgende zijn: Windows, Macbook, Ipad of Chromebook.