Wachtwoord vergeten/ wijzigen? Lees hier.
1. Wachtwoord vergeten: U krijgt geen e-mail nadat u op de knop “Wachtwoord vergeten” hebt gedrukt.
Het komt voor dat de instructiemail terechtkomt in uw spambox. Kijk in uw spambox.
2. Wachtwoord invoeren na Wachtwoord vergeten: u krijgt de melding “Je wachtwoord kon niet worden gereset. Zorg ervoor dat het wachtwoord minimaal 6 karakters bevat”.
Oplossing A: Voer een wachtwoord in met minimaal 6 karakters;
Oplossing B: Een wachtwoord vergeten link is uit veiligheidsoverwegingen slechts 1 uur geldig. Indien 1 uur is verstreken sinds uw aanvraag, werkt de link niet meer en krijgt u deze foutmelding. Ga in dat geval nogmaals naar het Test Correct loginscherm en druk opnieuw op “Wachtwoord vergeten”.
3. Mijn student weet zijn accountnaam en/of wachtwoord niet meer.
Oplossing A: De accountnaam van de student is zijn school e-mailadres. Het wachtwoord kan uw student eenvoudig zelf instellen door naar het Test Correct loginscherm te gaan (https://portal.test-correct.nl/), het school e-mailadres in te vullen en op de knop “Wachtwoord vergeten” te klikken. De student krijgt nu een instructiemail hoe het account te activeren;
Oplossing B: U kunt deze gegevens van het account van uw student ook inzien en het wachtwoord aanpassen. Dit doet u zo:
- Log in op Test Correct (https://portal.test-correct.nl/);
- Ga naar het menu “Overig” > “Mijn klassen” > Kies de klas
- Druk op het Sleutel-icoontje achter de student waarvoor het wachtwoord aangepast moet worden en voer een nieuw wachtwoord in;
- Deel het nieuwe wachtwoord met uw student;
- De student kan zijn wachtwoord vervolgens zelf aanpassen door in te loggen in de Test Correct app en op zijn naam rechtsbovenaan te klikken en “wachtwoord wijzigen” te klikken.