Wachtwoord vergeten of wijzigen

Wachtwoord vergeten of wijzigen? Hier lees je hoe je dit doet.

1. Wachtwoord vergeten: Je krijgt geen e-mail nadat u op de knop Wachtwoord vergeten hebt gedrukt.

Het komt voor dat de instructiemail terechtkomt in je spambox. Kijk in je spambox.

 

2. Wachtwoord invoeren na Wachtwoord vergeten: je krijgt de melding “Je wachtwoord kon niet worden gereset. Zorg ervoor dat het wachtwoord minimaal 6 karakters bevat”.

Oplossing A: Voer een wachtwoord in met minimaal 6 karakters;

Oplossing B: Een wachtwoord vergeten link is uit veiligheidsoverwegingen slechts 1 uur geldig. Indien 1 uur is verstreken sinds je aanvraag, werkt de link niet meer en krijg je deze foutmelding. Ga in dat geval nogmaals naar het Test Correct loginscherm en druk opnieuw op Wachtwoord vergeten.

 

3. Mijn student weet zijn accountnaam en/of wachtwoord niet meer.

Oplossing A: De accountnaam van de student is zijn school e-mailadres. Het wachtwoord kan je student eenvoudig zelf instellen door naar het Test Correct loginscherm te gaan (https://portal.test-correct.nl/), het school e-mailadres in te vullen en op de knop Wachtwoord vergeten te klikken. De student krijgt nu een instructiemail hoe het account te activeren;

Oplossing B: Je kunt deze gegevens van het account van jouw student ook inzien en het wachtwoord aanpassen. Dit doet je zo:

  1. Log in op Test Correct (https://portal.test-correct.nl/);
  2. Ga naar het menu  Klassen > Open de betreffende klas;
  3. Druk op het Sleutel-icoontje achter de student waarvoor het wachtwoord aangepast moet worden en voer een nieuw wachtwoord in;
  4. Deel het nieuwe wachtwoord met de student;
  5. De student kan zijn wachtwoord vervolgens zelf aanpassen door in te loggen in de Test Correct app en op zijn naam rechtsbovenaan te klikken en Wachtwoord wijzigen te klikken.