Mijn leerlingen krijgen een foutmelding als ze willen inloggen bij Test-Correct

Wat is er aan de hand als leerlingen een foutmelding krijgen dat ze niet kunnen inloggen in Test-Correct?

Dat ligt aan de foutmelding. Vermeldt het de volgende tekst? 

"U kunt op dit moment geen toegang krijgen

"De aanmelding is voltooid, maar voldoet naar aan de criteria voor toegang tot deze resource. Mogelijk meldt u zich aan via een browser, app of locatie die is beperkt door uw beheerder."

Dan is deze foutmelding niet gegenereerd vanuit Test-Correct. Er zouden verscheidene redenen kunnen zijn voor deze melding:

  • Lopen alle leerlingen hier tegen aan? Dan zou het een instelling op schoolniveau kunnen zijn.
  • Anderzijds zou het ook om het leerlingapparaat zelf kunnen gaan. Werken jullie met BYOD? Dan zou het een instelling kunnen zijn die zijzelf (of hun ouders) hebben ingesteld met bijvoorbeeld begeleide toegang waardoor zij niet op Test-Correct mogen. Bijvoorbeeld een beperking op hoe lang leerlingen van internet gebruik mogen maken heeft ook invloed op het gebruik van Test-Correct omdat er continue data uitgewisseld wordt.

Kom je er niet uit? Dan kan je je  leerlingen ook vragen de logbestanden aan ons toe te sturen. We kunnen dan even meekijken, voor zover dit terug te zien is in onze logboekbestanden. Hier is een kennisbankartikel wat daarbij ondersteunt.